Kurucsai Szabolcs profilkép Kurucsai Szabolcs
Beszámoló a "Tekerd meg!" kerékpáros túráról, mely a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával, a "Kerékpárral hét határon át" c. program keretében valósult meg. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium logo

Programunkat azzal a céllal terveztük meg, hogy egy testet és lelket üdítő kiránduláson személyesen megismerkedhessünk a HappyHelp Kft. munkatársaival, akikkel egyesületünk több projekt kapcsán is együttműködik, illetve, hogy új kapcsolaatokat építsünk a határon túl is, olyan szervezetekkel, akikkel összefogva sikeresen tehetünk a látássérült emberekért.

Kerékpárral 7 határon át

Éppen ezért szerbiai partnerszervezetünk a Zentai Vakok és Gyengénlátók Egyesülete volt, valamint két munkatársuk képviselte a Vajdasági Vakok és Gyengénlátók Szövetségét (anđelka ružin és spasa despotov).

Kerékpáros túránk 2018. május 25-én, 15 órakor indult volna Szegedről, ám egy kiadós zivatar kis híján maradásra kényszerítette csapatunkat. 2 órán keresztül vártuk megbeszélt indulóhelyünkön, a szegedi korcsolyapálya parkolójában, hogy az eső alábbhagyjon, majd végül arra az elhatározásra jutottunk, hogy öten, akik megfelelő eső elleni öltözettel rendelkeztek, biciklivel nekivágnak az útnak, a többiek pedig autóval utaznak Palicsra. A kerékpárok befértek a túra idejére bérelt utánfutóba, szükségünk volt azonban még egy személygépkocsira, hogy az egész csapat útra kelhessen. Így egyik résztvevőnk felajánlotta, hogy sajátjával Palicsra szállítja a csapat négy tagját. A kerékpárral közlekedőket Röszkénél várta zentai partnerszervezetünk önkéntese, hogy két keréken Palicsra kalauzolja őket.

A vacsorát már Palicson, közösen költöttük el, ahol az eső is elállt megérkezésünk idejére.

Vacsora után

Május 26-án a reggeli után már mindenki nyeregbe szállt. Így szegedi csapatunk nyolc tagja tandemen, hatan saját kerékpárral indultak Szabadkára, kiegészülve négy új szerbiai barátunkkal. A kerékpárosokat szervizautó kísérte, felkészülve a váratlan helyzetekre, mint például egy defekt, amiből kettő is akadt a három nap alatt. Szerencsére csapatunk tagja, Gyömbér Rudolf nem csak kiváló szabadkai helyismerettel rendelkezik, hanem a Roncs Abroncs bicikliszerviz üzemeltetőjeként komoly szakmai tudással is, ami a kerékpárokat illeti. Így aztán műszaki probléma komolyan egyszer sem hátráltatta túránkat.

Szabadka

A Szabadkán tett séta és múzeumlátogatás után ebédre visszatekertünk Palicsra. A szerbiai ízek után mindenki szabadon választhatott a Palics nyújtotta lehetőségek közül. A vadaspark, a tó körbesétálása és az éppen aznap tartott borünnep bőven adott teret és alkalmat a kikapcsolódásra.

Vissza Palicsra

A Palicson töltött második vacsora és este még jobbaan összekovácsolta biciklis csapatunkat. A másnapi kiadós reggeli után elköszöntünk szerbiai vendéglátóinktól, majd csomagolt ebéddel ellátva nekivágtunk a hazaútnak. Kisebb-nagyobb pihenőket beiktatva, délután 3 óra után értünk vissza Szegedre, immár mindnyájan két keréken téve meg a 40 km-es távot.

Kerékpártúra

A kerékpártúra hatalmas élmény volt minden résztvevő számára, különösen annak a négy látássérültnek, akik a szabadban való biciklizés örömét csak ritkán, tandemen ülve tudják élvezni.